Forberedelse til lektion

- Tips til at få mere ud af din lektion!

Når du skal have en golf lektion kan du optimere udbyttet ved at følgende er på plads:

  • Sørg for at du har drukket rigeligt med væske og medbring gerne drikkelse til træning. Bare en lille mangel i væske balancen gør at man har sværere ved at koncentrere sig. Vand eller sportsdrik med sukkerindhold under 7% er det rigtige at drikke.
  • Sørg for at have spist noget så du har energi. Det er vigtigt med kulhydrater, da det giver energi (rosiner, bananer, brød, energi bar m.m).
  • Sørg for at have varmet kroppen op og meget gerne slå nogle bolde inden undervisningen starter.

Ting som træneren har brug for at vide - igen for at optimere lektionen:

  • Hvad vil du træne?
  • Hvad vil du forbedre i dit spil?
  • Hvilke tendenser har du i dine slag?
  • Hvad er dine mål med golfen (hcp.... eller andet)?
  • Har du nogen skader, problemer med ryg, knæ eller andet som kan genere dit sving?

Ting som kan være godt at medbringe i øvrigt:

  • Papir og blyant for at notere det som du får af vide til lektionen.

Opvarmning
Hvis du er varmet ordentligt op når spiller golf, kan du optimere din træning og dit spil. Du kan præstere op til 20% mere og du undgår skader. Golf er en sport og du skal være opvarmet ligesom hvis du spillede håndbold eller fodbold.


Se et forslag til et opvarmningsprogram her

 

Website af Kosmos Grafisk i samarbejde med Dynamicweb
Kosmos Grafisk Dynamicweb