Golf med nærvær

Praktiske oplysninger

Se turneringsprogrammet for 2024 her

Vigtigt at du er tilmeldt gruppen Mandagsseniorer via sekretariatet, så vi ved, hvem der indgår i gruppen og kan booke tider på de forhåndstegnede tider på Holluf Park og Pilebanen.

Du er altid velkommen til at kontakte en fra mandagsseniorudvalget hvis du har tvivls spørgsmål.

Alder og Handicap

Du er velkommen til at spille Mandagsseniorturnering fra det år du fylder:

Damer 50 år

Herrer 55 år

Mandagsturnering

Der spilles i 4 rækker på Holluf Park med max. handicap 40
A: Handicap 00,0 - 20,0 Stableford.
B: Handicap 20,1 - 25,0 Stableford.
C: Handicap 25,1 - 30,0 Stableford.
D: Handicap 30,1 - 40,0 Stableford.

Der spilles i 1 række på Pilebanen med max. handicap 46
E: Handicap 00,0 - 46,0 Stableford 1 x 9 huller.
E-rækken er forbeholdt spillere, som generelt, - eller den pågældende spilledag, ikke kan eller har mulighed for at spille 18 huller på Holluf Park.

Før - og efter mandagsturneringerne

1.​Tilmeld dig turneringen via Golfbox.

Husk tilmeldingsTEE SKAL svare overens med TEEstedet angivet på scorekortet.

2.​Betal via Golfbox enten for hele sæsonen 255 kr. + 5 kr. i gebyr = 260 kr. (HELST, da det er lettest og billigst for både spiller og udvalget) eller pr. turnering 25 kr. + 5 kr. i gebyr = 30 kr. pr. gang.

Betal helst med Dankort.

Der kan Ikke betales kontant.

3.​Book start tid i Golfbox, tidsbestillingen.

4.​Straks efter hjemkomst fra turneringen afleveres korrekt udfyldt scorekort i Brevsprækken under den højre touchskærm. Scorekortet SKAL være udfyldt med tydeligt navn, medlemsnummer, turnering (Mandagsseniorer/MS) samt score/point.

Scorekortet skal underskrives både af spiller og markør inkl. medlemsnummer.

5.​Kvartalsafslutningerne er ikke med i årskontingentet, som indbetales for at spille hver mandag.

Tilmelding og pris for at deltage i kvartalsafslutningerne udsendes før hver afslutning sammen med information om dato, spilleform, osv.

Det skal bemærkes, at mangler der nogle af de ovenstående krav til scorekortet, eller er scorekortet så utydeligt, at det ikke kan læses, bliver man diskvalificeret.
Scorekort afleveret fra én som ikke er tilmeldt turneringen indberettes ikke.
Er man tilmeldt en turnering og ikke har spillet/afleveret er det en NS.
Hvis runden ikke er færdigspillet og dermed ikke afsluttet, er det en NR.
Diskvalificeret, DQ - Ikke underskrevet scorekort indberettes, og er tællende.
Diskvalificeret, DQ - brud på regler, fejl på scorekort indberettes ikke.

Reserverede start tider:

Mandagsseniorerne har fortrinsret til følgende tider:

På Holluf Park hver mandag fra kl. 8.00 til 11.37 og på Pilebanen fra kl. 9.30 – 10.30.

For at kunne benytte fortrinsretten skal du være registreret som Mandagssenior. Dette bliver du ved at henvende dig til sekretariatet. Du skal naturligvis også deltage i dagens turnering for at benytte de reserverede tider. Hvis ingen af delene er opfyldt vil du blive slettet.

Fortrinsretten gælder to dage før spilledagen, herefter vil tiderne blive frigivet og kan reserveres af andre.

Ved aflysning af turnering

En turnering aflyses ved uventede situationer som f. eks. uvejr, hvis mindre end 25 % af de tilmeldte gennemfører turneringen. Hvis en turnering aflyses på dagen, betales tilmeldingsgebyret ikke tilbage, men anvendes til præmier til afslutningen.

Præmier

Der er minimum en præmie pr. række, der udløses en præmie mere for hver 6. deltager i en række.

Desuden er der en Bonuspræmie i hver række til en spiller ca. midt i rækken, som ikke ellers er i præmierækken mellem de enkelte kvartalsafslutninger.

Præmierne udleveres ved kvartalsafslutning (for deltagelse i en kvartalsafslutning skal man have deltaget i minimum en af mandagsturneringerne).

Er man ikke til stede, sættes vin præmien i sekretariatet. Afhentes den ikke inden 14 dage (slutdato angives på liste over de, der har vin til gode og kan ses på opslagstavlen i forhallen) inddrages den igen og anvendes som præmie i de følgende turneringer.

Ved såvel kvartals- som årsafslutningen skal man være til stede og deltage i spisningen for at få udleveret præmie for dagens turnering.

Årets Seniorgolfer

De spillere, der gennem årets Mandagsturneringer på Holluf Park og Pilebanen har fået flest points efter beregningsmetoden "Order of Merit", vil blive kåret som årets Seniorgolfere.
Med lige mange point, vil de spillere med lavest handicap være vinder.

Pointfordelingen er som følger:

Beregningsmetoden Order of Merit

Holluf Park

Til vinderen af en turnering i række (A, B, C, D) tildeles 8. points.
Nr 2. i hver række 6 points.
Nr 3. i hver række 4 point.

Nr 4. i hver række 2 point

Alle øvrige deltagere i en turnering tildeles 1 point.

Se Order of Merit 2024 her

Pilebanen

Til vinderen af en turnering tildeles 4 point

Nr. 2 i rækken 3 point

Nr. 3 i rækken 2 point

Alle øvrige deltagere i en turnering tildeles 1 point.

Se Order of Merit 2024 her

Sponsorer og samarbejdspartnere​