Tilmeld dig Regionsgolfen 2024 her​

Regionsgolf Danmark - A/B/C/D

A/B/C/D holdturneringen

Spillere skal være fyldt 21 år inden udgangen af det år, hvor turneringen afholdes.

Rækkeinddeling:
A-række: Laveste handicap 4,5
B-række: Laveste handicap 13,0
C-række: Laveste handicap 18,0
D-række: Laveste handicap 23,5

Antal Hold
OGK har 3 hold med i turneringen - 1 hold i A-rækken, 1 hold i B-rækken og 1 hold i C-rækken.

Spilleform
Hulspil over 18 huller, 6 spillere (2 damer og 4 herrer) på hvert hold.
1 mixed foursome + 4 singler (1., 2., og 3. single herrer samt damesingle).
Kampene spilles i indledende runder mellem golfklubber vest for Storebælt, og efter nedenstående retningslinjer:
Kampene spilles som både hjemme- og udekamp mod hver klub.
Kampene spilles uden betaling af greenfee.
Kampene spilles som scratchkampe (d.v.s. uden handicap). Holdets kaptajn meddeler holdets opstilling og har ansvar for udfyldning af kampkort med navne og handicap, som udveksles med modstanderne inden kampen, og som underskrives af de 2 kaptajner efter kampen med resultat som hjemmeklubben indberetter.

Holdudtagelse
Spillere udtages ud fra princippet om at OGK ønsker, at stille med stærkeste mandskab - d.v.s. det er laveste handicap, der er udgangspunkt for holdene i hver række.

Faktorer som holdspiller, god repræsentant for klubben og overholdelse af etikette er også en del af udtagelsesproceduren.

Er der rigtig mange interesserede (som regel herrer) i en række, er det som hovedregel de 8 med laveste handicap, der kan forvente at komme i betragtning til en plads på holdet.

Fleksmedlemmer kan ikke deltage i DGU- eller Regionsgolfregi.

Sidste frist for tilmelding til at deltage på hold er den 30. november og tilmelding sker via Golfbox

Se mere info: www.regionsgolf-danmark.dk

Klubkoordinator for Regionsgolf Danmark - Holdturneringsgolf i OGK:
Heino Hald Eriksen - heinohald@gmail.com

Regionsgolf Danmark - Seniorer

Senior holdturneringen
Damer:
skal være fyldt 45 år inden udgangen af det år, hvor turneringen afholdes
Herrer: skal være fyldt 50 år inden udgangen af det år, hvor turneringen afholdes

Antal hold

OGK har 3 hold med i turneringen - 1 hold i A-rækken og 2 hold i B-rækken.

Spilleform
Hulspil over 18 huller, 6 spillere (2 damer og 4 herrer) på hvert hold.
1 mixed foursome + 4 singler (1., 2., og 3. single herrer samt damesingle)
Kampene spilles som både hjemme- og udekamp mod hver klub
Kampene spilles uden betaling af greenfee
Kampene spilles som scratchkampe (d.v.s. uden handicap).
Holdets kaptajn meddeler holdets opstilling og har ansvar for udfyldning af kampkort med navne og handicap, som udveksles med modstanderne inden kampen, og som underskrives af de 2 kaptajner efter kampen med resultat, som hjemmeklubben indberetter.

Holdudtagelse

Sidste frist for tilmelding til deltagelse på hold er den 30. november og tilmelding sker via Golfbox.

Heino Hald Eriksen - heinohald@gmail.com​

Regionsgolf Danmark - Veteraner

Veteran holdturnering
Damer: skal være fyldt 55 år inden udgangen af det år, hvor turneringen afholdes
Herrer: skal være fyldt 60 år inden udgangen af det år, hvor turneringen afholdes

Antal hold
OGK har 3 hold med i turneringen; 1 hold i A-rækken, 1 hold i C-rækken og 1 hold i D-rækken.

Hulspil over 18 huller, 6 spillere (2 damer og 4 herrer) på hvert hold
1 mixed foursome + 4 singler (1., 2., 3. single herrer samt damesingle).
Kampene spilles som både hjemme - og udekamp mod hver klub
Kampene spilles uden betaling af greenfee
Kampene spilles som scratchkampe (dvs. uden handicap). Holdets kaptajn meddeler holdets opstilling og har ansvar for udfyldelse af kampkort med navne og handicap, som udveksles med modstanderne inden kampen, og som underskrives af de 2 kaptajner efter kampen med resultat som hjemmeklubben indberetter.

Heino Hald Eriksen - heinohald@gmail.com

Regionsgolf Danmark - Superveteraner

Superveteran holdturnering
Damer: skal være fyldt 65 år inden udgangen af det år, hvor turneringen afholdes
Herrer: skal være fyldt 70 år inden udgangen af det år, hvor turneringen afholdes

Antal hold
OGK har 1 hold med i turneringen.

Hulspil over 18 huller, 6 spillere (2 damer og 4 herrer) på hvert hold
1 mixed foursome + 4 singler (1., 2., 3. single herrer samt damesingle).
Kampene spilles som både hjemme - og udekamp mod hver klub

Heino Hald Eriksen - heinohald@gmail.com​

DGU Senior, DGU Veteran & Superveteran

SPILLEFORM

Hulspil over 18 huller, 7 spillere.
2 damer og 5 herrer på hvert hold. 1 mixed foursome + 5 singler (1., 2., 3. og 4 single herrer samt 1. single damer).
Indledende puljer med 4 hold, dvs. 3 hjemmekampe og 3 udekampe. Kampene spilles uden betaling af greenfee.
Herrerne spiller fra tee 58 (tee 55 for Superveteraner) – damerne fra tee 50.
Klubben har betalt tilmelding og betaler omkostninger til kørsel.

​SPILLETIDSPUNKTER
3 weekends:

• 7. og 8. maj
  • 18. og 19. juni
  • 13. og 14. august

HOLDUDTAGELSE

Når antal deltagere er kendt, informerer klubkoordinatoren alle holdkaptajner om fordeling på de forskellige hold. Holdkaptajnen tager derefter kontakt til spillerne på holdet.